Kommunestyremøte 22. mai 2024

I dag 22. mai er det kommunestyremøte.  Vi har møte fra kl. 18.00 vi skal ha to orienteringer først.  Fra kl. 18.00 - 19.00 er det Statskog som skal orientere og  fra  kl. 19.00 - 19.30 er det besøkssenter i Elgå som orienterer. Ordinært kommunestyremøte starter kl. 19.30.

ÅPEN DANSEWORKSHOP førstkommende lørdag 25. mai!

Vi har ledige plasser på danseworkshop lørdag 25. mai kl. 10.00 med danser Line Joten på musikkrommet på EBUS og åpner derfor for drop-in. Ta med drikke og matpakke og danselyst!   ^^Kom og dans!^^

Bygdekino i Engerdalshallen 30. mai

Velkommen til Engerdalshallen torsdag 30. mai. Vi viser som vanlig to filmer denne kvelden: Pusur og Furiosa:  A Mad Max Saga.

Engerdal skal skinne til sammars 2024

Destinasjon Femund Engerdal mottok i 2018 Merket for Bærekraftig Reisemål, og ble nå i 2024 remerket for andre gang for 3 nye år. Dette er en pågående prosess med utvikling der miljø er en viktig del av arbeidet.

Engerdal kommune, Destinasjon Femund Engerdal og SITE inviterer til næringslivsmøte tirsdag 28. mai 2024.

Politistasjonen holder stengt 22. mai

Politistasjonen i Engerdal og Trysil er stengt onsdag 22. mai grunnet felles fagdag.

Gratulerer med dagen alle engerdøler

Dagen i dag feires over hele landet med korpsmusikk, 17. maitog, taler, lek og moro. Vi feirer at vi bor i et av verdens beste land. Vi feirer det med is, pølser, boller og brus. Vi feirer 17. mai med samhold, tradisjoner og glede. Dette er vår nasjonaldag. Vi feirer vår grunnlov og vår egen suverenitet. 17. mai har sterke tradisjoner i vårt land og i vår kommune.

Vis aktsomhet - stor skogbrannfare

Endelig har våren kommet til Engerdal. Snøen er borte og vegetasjonen er nå i store deler av kommunen knusktørr. Sannsynligheten for en skogbrann er høy.

Utlysning av tilskudd til lag, foreninger og arrangementer.

Kommunestyret valgte i budsjettet for 2024 å avsette en pott på kr 120 000,- til tilskudd til lag og foreninger. Potten til arrangementer er på kr 80 000,-.

Hurra! Vi har fått tilskudd til lokal fritidskasse i Engerdal!

Engerdal kommune har mottatt tilskudd fra Bufdir til en støtteordning kalt lokal fritidskasse. Ordningen skal bidra til å inkludere barn og unge, som står i fare for å havne i utenforskap pga. økonomi, i organiserte fritidsaktiviteter. Den lokale fritidskassen skal kunne gi støtte til deltakeravgifter, kostnader til utstyr, deltakerutgifter ved cup, leir, reise/transport og annet som er nødvendig på en fast, organisert fritidsaktivitet.