Kunngjøring av vedtatt reguleringsplan for Søndre Langvika - PlanId 20210200

I medhold av Plan og bygningsloven § 12-12 vedtok kommunestyret i Engerdal kommune i møte den 20.09.23 ny reguleringsplan for Søndre Langvika (PlanId 20210200) med tilhørende bestemmelser.

TV-aksjonen 2023

Årets kommunekomité for TV-aksjonen 2023 har vært på oppstartsmøte for regionen i Elverum, samt hatt et par interne møter for å kicke i gang høstens arbeid.

SAMINOR 3 - utsatt

SAMINOR utsettes til mars 2024, grunnet utfordringer med planleggingen. SAMINOR 3 er en befolkningsundersøkelse for alle mellom 40-79 år i Engerdal kommune. Vi håper på høy deltakelse, da dette vil gi oss verdifulle data!

Elevarrangører

I dag har vi hatt besøk fra DKS - Den kulturelle skolesekken - som har holdt kurs for elevarrangørene våre. 5 elever er elevarrangører på EBUS dette skoleåret. Vi har også hatt besøk av elever fra Trysil som har deltatt på samme kurs.

Velkommen til bygdekino torsdag 5. oktober

Vi viser to filmer i Engerdalshallen: Paw Patrol : Superfilmen og Fedrelandet . Du kan bestille billett på nett eller i døren. Vi tar helst kort!

Utlysning av elgjakt - Kvitvollia øst

Engerdal kommuneskoger har for årene 2023-2025 ledig ett jaktvald i Kvitvollia øst, for snarlig tildeling. Terrenget er på ca 7.900 dekar.  Årets kvote er på to ungdyr.

Engerdal helse- og omsorgssenter – en byggeplass!

I forbindelse med ombyggingen ved Engerdal helse- og omsorgssenter så er dette nå en stor byggeplass.

Afrikansk svinepest påvist i Sverige

Mattilsynet melder at den alvorlige  virussykdommen er påvist hos villsvin i Sverige . Dette er den første påvisningen av denne alvorlige svinesykdommen i Norden. Både Mattilsynet og Veterinærinstituttet følger utviklingen nøye.

Åpen dag på Brannstasjon 23.09.23

I år kommer Bjørnis til stasjonene i Trysil og Folldal i forbindelse med brannvernuka.  Dere kan treffe Bjørnis på brannstasjon i Trysil lørdag 23. september fra kl 11.00 - 14.00. Brannstasjon på Drevsjø er også åpen på lørdag mellom kl. 11.00 - 14.00.

Min side

Min side skal gjøre det enklere for våre innbyggere å få tilgang til informasjon fra oss og andre offentlige virksomheter på en trygg og rask måte.