Ledig stilling: stallassistent 30 % årsvikariat - Fjellheimen leirskole

Fjellheimen leirskole har tilbud i friluftsliv for barn/unge og voksne med utviklingshemming. Naturen er det viktigste «undervisningsrommet» ved skolen både sommer og vinter. Foruten rektor i 100 % stilling, er det ytterligere 9,5 stillingshjemler hvorav 3,5 undervisningsstillinger, 1,45 stillinger i stallen, kjøkkensjef, kokk, kjøkkenassistent, renholder og vaktmester.

Vi har ledig 30 % vikariat som stallassistent ved Fjellheimen leirskole fra 5. august 2024 og i ett år framover.

I stallen ved leirskolen er vi totalt tre ansatte, stallmester og to stallassistenter, og vi har ansvaret for 2 hester, 2 ponnier og forskjellige smådyr. Utover det daglige stellet av dyrene består en viktig del av jobben vår i å tilrettelegge kontakt mellom elever og dyr slik at de blir kjent med de på en trygg og sikker måte og å være med og tilrettelegge for aktiviteter som gir mestringsfølelse og glede. For å oppnå dette må vi sørge for at dyrene får godt stell og trenes slik at de er rustet til disse oppgavene. Stallpersonalet har tett samarbeid med det pedagogiske personalet.

Denne stallassistentstillingen utgjør 479 timer i løpet av året. Disse timene er fordelt på arbeid hver 2. helg, 3 dager i påskeuka, 3 dager i jul/nyttår og ferieavløsing. Arbeidstiden ved helger og i høytidene innebærer også kveldsarbeid. Stallassistenten vil også bli forespurt ved eventuelle behov for vikar.

Arbeidsoppgaver:

• Vanlig stallarbeid, riding og kjøring av hest og aktiviteter sammen med elevene og dyrene
  • Kunne ri og kjøre hest
  • Være selvstendig, være løsningsorientert og ta ansvar.
  • Du bør være utadvendt og gjerne ha jobbet med funksjonshemmede tidligere

Kvalifikasjoner:

• Kunnskap om dyrehold og erfaring fra arbeid med hester og smådyr
  • Gode samarbeidsevner og interesse for å arbeide med vår elevgruppe
  • Personlig egnethet og særlig evnen til kommunikasjon med mennesker og dyr vil bli tillagt stor vekt

Gå til utlysningsteksten og søk her

Søknadsfrist: 21. juli 2024.