Frivilligbørs i Engerdal

I forbindelse med Frivillighetens år 2023 ønsker Engerdal kommune, Engerdal Frivilligsentral, Engerdal sportsklubb, Drevsjø sanitetsforening og Engerdal pensjonistforening velkommen til historiens første Frivilligbørs i Engerdal 27. april 2023!

Logo med tekst - Klikk for stort bilde Skjermbilde

Kort fortalt er Frivilligbørs en møteplass der bedrifter, frivillige organisasjoner og offentlige virksomheter kan utveksle ønsker og ideer til samarbeid. Dette resulterer i konkrete avtaler om samarbeid, utvidet nettverk og nye muligheter. Her er det kun kreativiteten som setter grenser.

Les om arrangementet her (PDF, 8 MB)

På frivilligbørs utveksles tjenester uten at penger er involvert. Gode forbindelser, kloke hoder, husrom, festligheter, nyttige never, varme hjerter og ting og tang er de syv kategoriene du kan finne eller tilby ressurser. Man tilbyr noe, og får noe annet igjen.

Det finnes mange gode krefter og ressurser i ethvert lokalmiljø, og på frivilligbørs kan vi møtes og finne nye måter å samhandle på.

Anbefaler alle å se denne videoen fra Drammen, for å få enda mer innblikk i hva en Frivilligbørs er: https://vimeo.com/724799310

Eksempler på avtaler som er inngått andre steder i landet, og som fint kan overføres til Engerdal (her er det kun kreativiteten som setter grenser):

• Sparebank1 Østlandet + DNT Engerdal og Trysil: Utlån av termoser
  • Radisson + kulturskolen: Skuespillere
  • Destinasjon Trysil + Trysil Turn: Oppvisning, markedsføring
  • Gulskogen skole + Jphoto2018: ta bilder på julefest
  • Gulskogen skole + Drammen Røde Kors: leksehjelp
  • Åssiden skole + Dahle Photography: Dahle photgraphy vil tilby Åssiden skole 4 timer fotoopplæring. Åssiden skole vil som mottytelse være modeller for en fotoshoot
  • Flyktningtjenesten, Lier kommune + Lier Sanitetsforening: Bistå med å få flyktninger til Åpen Kafe.
  • DNT Tønsberg og omegn + Færder kommune v/barneverntjenesten: arrangere turer for enslige mindreårige flyktninger.
  • Eik sykehjem + Tønsberg & Færder bibliotek: høytlesning ca én gang pr mnd.
  • Trysil Pensjonistforening + Innbygda skole SFO: Dansekurs
  • Sparebank1 Østlandet + Trysil pensjonistforening: Nettbankkurs
  • Trysil bo- og aktivitetssenter + Team Trysil mekkeklubb: Visning gamle biler, kjøretur
  • Radisson + Nordre Trysil IL: Dugnad, premier
  • Tepas + Trysil kulturskole: Gjenbruk tekstiler

Mer informasjon om påmelding, etc. kommer etter hvert, men vi håper at alle kan gjøre plass i kalenderen for Frivilligbørsen og bli med når vi kommer til april!

Eventuelle spørsmål kan rettes til Ingunn på Frivilligsentralen - send epost

Velkommen til historiens første Frivilligbørs!

Mvh arbeidsgruppa for Frivillighetenes år