Folkemøte om høring videregående skolestruktur

Trysil og Engerdal kommuner inviterer til åpent folkemøte tirsdag 25. juni kl. 18 på Trysil videregående skole.

Bilde av ordfører i Engerdal og Trysil foran Trysil videregående skole - Klikk for stort bildeOrdfører Tor Erik Skramstad i Engerdal kommune og ordfører Turid Backe-Viken i Trysil kommune inviterer til åpent folkemøte. Privat

Fylkesutvalget i Innlandet fylkeskommune vedtok 30. april 2024 å sende forslag til ny framtidig skole- og tilbudsstruktur i Innlandet ut på høring.

- Målet vårt er å skrive et godt høringssvar fra Trysil slik at Trysil videregående skole fortsatt blir en viktig samfunnsaktør inn i framtida, sier ordfører Turid Backe-Viken og ordfører i Engerdal Tor Erik Skramstad.

Innspillsprosessen

For å sikre mange gode innspill og stort engasjement har ordfører og kommunedirektør i Trysil kommune lagt en framdriftsplan. Et av punktene på planen er et åpent folkemøte på Trysil videregående skole.

Formålet med folkemøtet er å:

1.  informere om bakgrunnen for prosessen, høringen og dagens utdanningstilbud på skolen
  2.  få innspill til Trysil og Engerdals høringsinnspill til fylkeskommunen

Agenda for møtet

Ordfører Tor Erik Skramstad i Engerdal kommune og ordfører Turid Backe-Viken i Trysil kommune ønsker velkommen til folkemøtet.

Fylkeskommunen informerer

Hovedutvalgsleder for utdanning Joakim Ekseth orienterer om bakgrunnen for prosessen og høringen om ny skole- og tilbudsstruktur i Innlandet fylkeskommune.

Dagens utdanningstilbud på Trysil videregående skole

Avdelingsleder studieforberedende Gerd Østlie Elgshøen informerer om idrettsfag og studiespesialisering, og avdelingsleder yrkesfag Yngve Skarpsno Westby informerer om helse- og oppvekstfag og bygg- og anleggsteknikk samt basen.

Dialog og innspill

Hva er viktig for Engerdal og Trysil å få med i høringsinnspillene? Ved alle frammøtte.

Det blir pause med mingling, kaffe og kringle. Møtet varer i cirka 2,5 timer.

Les mer om høringsinnspillet til videregående skolestruktur i Innlandet

Tekst: Trysil kommune