Engerdal skal skinne til sammars 2024

Destinasjon Femund Engerdal mottok i 2018 Merket for Bærekraftig Reisemål, og ble nå i 2024 remerket for andre gang for 3 nye år. Dette er en pågående prosess med utvikling der miljø er en viktig del av arbeidet.

Destinasjon Femund Engerdal og Engerdal Kommune inviterer som tidligere år, bedrifter, barnehager, skole, grender, hytteforeninger, velforeninger til vårrydding.

• Tusen takk for at du rydder, raker og plukker søppel i ditt nærmiljø
  • På vei t/r jobb, takk for at du samkjører/tar kollektivt, går eller sykler på jobb i perioden
  • Tar i bruk appen nabogo, samkjøringsapp

Dokumenter rydding og eller miljøvennlig transport ved å publisere bilde og kort tekst på Facebook «Engerdal skal skinne til sammars 2024» eller på e-post til mia.faldmo@femundengerdal.no

Vi håper at ryddingen kan starte opp så tidlig som mulig, gjerne innen 17. mai, men senest innen den 9. juni 2024 (der det er mulig).

Premie: Du får fantastisk god samvittighet for at du bidrar og dalen skinner.

Andre gode tiltak i perioden:

• Gjenbruksbutikken Kløverbua har åpent torsdager og lørdager
  • Matbutikkene har gjerne varer med kort dato, til nedsatte priser
  • FIAS gjenvinningsstasjon på Drevsjø har åpent tirsdager kl. 13-18

NB! Lørdagsåpent 11/5, 15/6, 10/8 og 5/10 kl. 11-14
Arr: Destinasjon Femund Engerdal og Engerdal Kommune.