Høring og offentlig ettersyn av forslag til ny reguleringsplan for Søndre Langvika, Engerdal kommune

I medhold av plan og bygningsloven § 12-10 vedtok Formannskapet i Engerdal kommune i møte den 19.04.2023 å sende forslag til reguleringsplan for Søndre Langvika (PlanId 20210200) på høring og offentlig ettersyn. Høringsfrist: 05.06.2023.

Tildelingskriterier Komp

Forskning viser at ensomhet kan ha store konsekvenser for fysisk og mental helse og gi større risiko for depresjon, kognitiv svikt, hjertesykdommer og slag.  Ved bruk av Komp som er en enkel og trygg teknologi for bildedelinger og videosamtaler.  Engerdal har 3 komp til utleie.

Leirskole på Smøla

Denne uka er hele ungdomstrinnet på leirskole på Smøla. De reiste på mandag, og kommer hjem i morgen fredag.  Vi har fått daglige rapporter om lærerike dager med mye opplevelser.

EBUS har ny hjemmeside

Endelig er EBUS sin nye hjemmeside publisert. Dette er en underside av kommunen sin hjemmeside. Her finner du mye viktig info om skola. Aktuelle nyheter legges også ut her. Hjemmeside EBUS Hvis du ønsker å søke opp hjemmesiden vår  fra f.eks google er adressen vår:  www.engerdal.kommune.no/ebus .

MINNER - skoleforestilling

Torsdag 30.mars hadde vi stor skoleforestilling.

Invitasjon og påmelding til frivilligbørs 2023

I forbindelse med Frivillighetens år 2023 ønsker Engerdal kommune, Engerdal Frivilligsentral, Engerdal sportsklubb, Drevsjø sanitetsforening og Engerdal pensjonistforening velkommen til historiens første Frivilligbørs i Engerdal 27. april 2023! Påmelding fra bedrifter, lag og foreninger kan gjøres ved å bruke elektronisk skjema. Frist for å melde seg på er 20. april 2023.

Heimevernets årlige trening

Heimevernet trener i perioden 13.-18. april. Lokalt er det Sør-Østerdal HV-område som har øvelse og det meste aktiviteten vil skje i området rundt Rena leir.

SFO-plass 2023/2024

Det må søkes SFO-plass for hvert skoleår. Det søkes elektronisk HER innen 15. april . Det gjøres også fortløpende opptak i løpet av skoleåret og vil da gjelde resten av skoleåret.

Listeforslag kommunestyrevalget 2023

I Engerdal har vi ved årets valg fått inn 3 listeforslag til kommunestyrevalget 2023. Det er fra Høyre, Senterpartiet og Arbeiderpartiet.

Innlevering av hjelpemidler

Helse og mestring minner om at tekniske hjelpemidler som leveres tilbake skal være rengjort før levering.  Vi tilbyr utlån av hjelpemidler både for korte og lengre perioder, og minner om at hjelpemidlene skal være vasket før innlevering.