Velkommen til rullatorløp!

OBS:  Arrangementet er utsatt på grunn av manglende sommertemperatur.  Vi kommer tilbake med ny dato når det er avklart.   Tirsdag 11. juni kl. 11.00-13.00 inviterer Engerdal Frivilligsentral og Engerdal Helse- og omsorgssenter, i samarbeid med Drevsjø Sanitetsforening, til rullatorløp på uteplassen bak ved Solgløtt. Her blir det fest og moro, så kle ut rullatoren din, gåstavene dine eller bare deg selv og bli med på to artige timer!

Tiltaksprisen for 2024 tildeles Sømåen Tradisjonshandverk AS

Tiltaksnemnda har i sitt møte 5. juni 2024 enstemmig tildelt tiltaksprisen for 2024 til Sømåen Tradisjonshåndverk AS.  Vi gratulerer så mye med prisen!

Mulighet for å ha treningsabonnement i lokalene til privatpraktiserende fysioterapeut

Her har du tilgang til tredemølle, ellipsemaskin, flere sykler, romaskin, multigym, frivekter, slynge og mindre utstyr.  Det er tilgang til to bad med toalett og dusjmuligheter.

Åpning av uteplass ved Torgstua i Engerdal

På mandagstreffet 27. mai var det duket for åpning av uteplassen ved Torgstua. 40 stk hadde møtt opp på treffet denne dagen, som også skulle inneholde litt historiefortelling av Ole Martin Sponberg.

Lokal fritidskasse i Engerdal

Engerdal kommune har som bekjentgjort tidligere, mottatt tilskudd fra Bufdir til en støtteordning kalt «lokal fritidskasse». Ordningen skal bidra til å inkludere barn og unge, som står i fare for å havne i utenforskap pga. økonomi, i organiserte fritidsaktiviteter.

Oppfordring til brukere av bygdekino i Engerdal!

Først og fremst vil vi si at det er veldig hyggelig at folk benytter seg av kinotilbudet i Engerdalshallen. Skal vi kunne forsvare å ha tilbudet, er vi nødt til å ha besøkende. Så fortsett og bruk tilbudet hvis dere vil beholde det, både barn og voksne.

EBUS-elever imponerte i Norsk Skolemesterskap i bridge

EBUS og Engerdal stilte for første gang lag til Norsk Skolemesterskap i bridge nå i helga. Det gikk av stabelen i Bodø. Som mange sikkert nå har fått med seg klarte det ene laget å vinne bronse. GRATULERER! Det andre laget kom på 12. plass. I alt deltok 22 lag fra ulike skoler i hele Norge i mesterskapet. Lagene het Kongeørn og Vandrefalk, og i alt var 9 elever fra EBUS med. EBUS er selvfølgelig veldig stolte av våre flotte elever!

Velkommen til samling for Kvinnenettverk

Vi minner om samling for kvinnenettverk tirsdag 28. mai klokken 19.00 inviteres kvinner som bor i Engerdal eller som har flyttet fra Engerdal til en samling i kafeen i Engerdal samfunnshus. Sist møte ble det diskutert gründervirksomhet, muligheten for fellesaktiviteter og kurs. Vi bygger videre på dette, samt diskuterer temaene som det ikke var tid til sist; muligheter rundt barnepass og bosituasjon.

Nå er det stor skogbrannfare!

Pressemelding fra brannsjefutvalget i Innlandet 21.05.24:  For tiden er det mye tørr vegetasjon, og skogbrannfaren er enkelte steder i Innlandet høy. Det er meldt om noe spredt nedbør som medfører at det lokalt kan være store variasjoner i skogbrannfaren. Brannsjefene i Innlandet er bekymret for utviklingen, da det allerede har vært mange skogbrannhendelser den siste uka. Brannvesenene i Innlandet har vært på 57 hendelser relatert til skog og innmark så langt i år.

Endring byggesaksbehandling

Alle henvendelser angående byggesak kan nå rettes til byggesaksbehandler, Rune Risbakken.