Sommerstengt på helsestasjon

I ukene 29, 30, 31 og 32 er helsestasjon stengt på grunn av sommerferieavvikling.  Ved spørsmål eller behov for hjelp som ikke kan vente, kan foresatte henvende seg til legekontoret på tlf.: 62458600.

Passbussen kommer til Engerdal i oktober

Trenger du pass eller id-kort? Mobilt pass- og id-kontor kommer til Engerdal politistasjon på følgende dager i oktober: Mandag 21. oktober, klokken 13.00-15.00 Tirsdag 22. oktober, klokken 08.30-15.30 Onsdag 23. oktober, klokken 08.30-14.30

Søknader til fritidskassa

Engerdal kommune minner om muligheten for å søke støtte til fritidsaktiviteter. Vi forlenger fristen for å søke før sommeren til 2. juli. Disse søknadene blir behandlet raskt etter fristen. Neste behandling av søknader blir ikke før i august.

Ledig stilling: stallassistent 30 % årsvikariat - Fjellheimen leirskole

Fjellheimen leirskole har tilbud i friluftsliv for barn/unge og voksne med utviklingshemming. Naturen er det viktigste «undervisningsrommet» ved skolen både sommer og vinter. Foruten rektor i 100 % stilling, er det ytterligere 9,5 stillingshjemler hvorav 3,5 undervisningsstillinger, 1,45 stillinger i stallen, kjøkkensjef, kokk, kjøkkenassistent, renholder og vaktmester. Vi har ledig 30 % vikariat som stallassistent ved Fjellheimen leirskole fra 5. august 2024 og i ett år framover.

Kunngjøring av vedtatt reguleringsplan for Femundshytten - PlanId 20230200

I medhold av Plan og bygningsloven § 12-12 vedtok kommunestyret i Engerdal kommune i møte den 19.06.2024 ny reguleringsplan for Femundshytten (PlanId 20230200) med tilhørende bestemmelser.

Utlysning av resterende SMIL-midler

Engerdal kommune vedtok i SMIL og NMSK utvalget 5. juni, at resterende SMIL-midler på til sammen kr 10 285 skal lyses ut.  Dette med bakgrunn i at disse midlene er gjenstående etter 1. gangs behandling.

Folkemøte om høring videregående skolestruktur

Trysil og Engerdal kommuner inviterer til åpent folkemøte tirsdag 25. juni kl. 18 på Trysil videregående skole.

Bruk av gavemidler fra Femund Bygg til Engerdal Frivilligsentral

Endelig har vi fått brukt gavemidlene vi fikk fra Roald Andersen og Femund Bygg som var øremerket barn og unge i Engerdal.

Har du lyst til å drive kaféen i sommer?

Engerdal kommune søker etter deg/dere som har lyst til å drive kafé i Engerdal sentrum i sommer! Du eller dere kan være en enkeltperson eller flere sammen, eller for eksempel et lag eller forening som gjerne vil ha noe å gjøre i sommer og samtidig gi innbyggere og tilreisende et etterlengtet tilbud i sommer.

Sirkusshow i Engerdalshallen!

Torsdag 13. juni kl. 17.30-19.00 blir det sirkusshow i Engerdalshallen.  Anna og Morten, fra Plutselig Sirkus, framfører et hjertevarmt sirkusshow for hele familien! Se imponerende sjonglering, uforklarlig magi og rockeringkunster i verdensklasse.