Vinter-OL i 1.-2.kl

I forbindelse med at det er 30 år siden OL på Lillehammer, så har 1. og 2.klasse hatt vinter-OL på EBUS i dag.

Gjermund Eggen`s minneløp 2024

Tradisjonen tro har vi også i år arrangert Gjermund Eggen`s minneløp. Det er på sin plass å hedre bygda`s  store skihelt, som tok tre gullmedaljer i VM i 1966.

Samefolkets dag på EBUS 6.februar 2024

Tirsdag 6.februar markerte vi samefolkets dag på EBUS. Dagen startet utendørs med flaggheising og samisk nasjonalsang. Våre samiske elever leste dikt på sørsamisk, sammen med sin samiske lærer.

Akedag på Bjønnbu

Mandag 5.februar var 3.-4.kl på akedag ved Bjønnbu. De hadde en strålende dag ute med mye fysisk aktivitet i nydelig vær.

5.-7.trinn på tur til Skogmuseet

Med temaet «fra stubben til tømmervelta» hadde vi en lærerikdag på Skogmuseet mandag 5.februar!  Store deler av dagen foregikk ute og det mest populære var å være i tømmerskogen og kløve selv.

Samenes nasjonaldag 6.februar

Lahkoe biejjine !

BRIDGE ER GØY !

EBUS og mellomtrinnet hadde forrige uke besøk av Engerdal BK, som et ledd av et prosjekt med Norges Bridgeforbund som heter "Bridge i Skolen". I tre dager har elevene lært seg "Lynbridge".

Kulturskolen tilbyr kurs i maling

Lørdag og søndag 24. og 25 februar blir det kurs med Maria Helene Granli Kvam.  Påmelding til kurset skjer innen 10. februar til sigrid.stubsveen@engerdal.kommune.no

Dans i kulturskolen. Oppstart 23.januar

Lær dans og koreografi med Oleksandra Popovkina. Oppstart tirsdag 23. januar. Du kan melde deg på her Påmelding Har du spørsmål? Send mail til sigrid.stubsveen@engerdal.kommune.no

Flott innsats av elevene på årets OD-dag !

Våre flinke elever på ungdomstrinnet jobbet inn hele 11 700,- på årets OD - Operasjon Dagsverk. Norges største solidaritetsaksjon av, med og for ungdom. Gjennom OD kan ungdom i Norge støtte ungdom i andre deler av verden. I år gikk pengene til ungdom i Colombia. Colombia er et av verdens farligste land å være menneskerettighetsforkjemper i. Til tross for dette står ungdom sammen i front og kjemper for sine rettigheter.  Vi er som skole stolte av at våre elever på ungdomstrinnet gjør en innsats for andre ungdommer i verden.